Alla inlägg under februari 2014

Av orko - 17 februari 2014 20:03

I dag har jag avverkat ännu en fabulous dag på praktiken, garvat halvt ihjäl mig åt diverse journalgrodor (eller diktatgrodor), lär ju aldrig ha tråkigt på jobbet i alla fall.


Groda 1:

"Patienten är överviktig, mycket fet och jobbig"

Hahahaha!


Groda 2:

"Patienten är bättre i magen sedan hen slutat äta irriterande mat"

Typ..... ahhhh irriterande skitbacon!


För övrigt är hon satsig och bakar 2-dygnsbröd, har lagat megagod kycklinggryta med lime och ris, samt köpt gymkort, så nu jäääälar. Hon har dessutom världens bästa pojkvän som kommer hem med rosor en helt vanlig pissig måndag   .  Helgen har dock inte bjudit på så mycket spännande, hämtmat, promenixer, fika hos farmor, hjälpt farmor med hennes dysfunktionella windows 8 (eller rättare sagt Tobbe har) jag har roat mig med att botanisera bland foton från päronens tonårstid och moffa hembakade delikatesser haha^^ Har även varit i k-stad och hämtat hem min telefon, som numera är lagad, men väldigt tom och naken, vet inte när jag kommer palla återställa den. Har även passat på att fynda lite mer husgeråd ala 60-70-tal på second hand, helgens fynd blev en liten söt rödmönstrad gryta och ett knallgult uppläggningsfat till ett sammanlagt pris på 46 kronor. Veckan kommer att bjuda på mera praktik, träning, matlagning, vovvepromenix, samt samkväm med mamma, och eventuellt även med kakis om hon kan bli kvitt sina äckelbaciller, jag saknar min favoritbebis<3


Underbart klipp som visar en läkare för vanliga människor, så tydligt och tillgängligt XD

Av orko - 6 februari 2014 22:22

Jahopp, har haft en bra första LIA-vecka på kirurgmottagningen, trivs as-bra! Negativa aspekter med veckan är komponenter som grym PMS (och tillhörande trevlig värk och andra hormonbesvär som gör att man inte ens kan titta på nyhetsmorgon utan att lipa), sömnbesvär pga att T jobbar natt, hatar att sova ensam (får väl skaffa katt), skitmobilen stendog i tisdags (eller rättare sagt displayen gjorde det = obrukbar telefon), samt annat småkrabb + vad som känns som en stundande förkylning.


Men.....


Vad händer när man, efter en liten känslosam episod i duschen (nä, inget porrigt, bara PMS), om man inte upptäcker att sina norrländska älsklingar Raubtier ska spela i K-hamn den 14 mars, LYCKA!


Så rått, så oslipat, så stenhårt, så ilsket. Det tilltalar mitt innersta väsen <3

Och nya plattan är som de tidigare, fantastisk, lyssna och njut.


Mm, mycket negativt och lite positivt på fronten i dag, men det som är bra, det är ju sannerligen bra:P Kan ju även pigga upp mig med att det är fredag i morgon, och Bebs skulle bjussa på fika när vi lämnat in min mobbe på rundsmörjning. Hmm hur ska jag få in den obligatoriska maten och träningen i bloggen...... jag har inte orkat träna i dag heller (due to ovanstående tecken på misslyckad skitvecka), men jag har lagat en epic chili con carne och INTE krängt choklad, på hela veckan faktiskt. Känner mig dock inte mindre som en svullen, bitter gammal valross för den sakens skull. Nu får det la bli att slafsa ner sig i sängen och försöka tråka sig till sömns med korsordstidningen, kanske kan nyttja dagens nyinlärda ord från jobbet, "klinka", är tydligen ett annat ord för "skinka", har aldrig hört, och kan inte riktigt förstå varför en benämning på bakdel ska låta som när man spelar på ett instrument, men men, Svenska akademiens ordlista vinner över mig i allmänt vetande.





Peace out.

Presentation


Här kommer bjudas viktig information, tips och annat trams från min fantastiska tillvaro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards