Alla inlägg under april 2014

Av orko - 28 april 2014 20:40

Jag (och min lilla grupp) har fått en uppgift i IT 2 som handlar om att skapa en hemsida som är relaterad till vår utbildning eller vårt arbete, samt att blogga om hur arbetet med denna går. Jag kommer därför att delvis använda min blogg till detta.


Hemsidan

Idag har vi skapat en hemsida i wordpress, gjort lite allmänna inställningar, lagt in en "header" (en egenhändigt komponerad, rent estetiskt fantastisk bild som jag målat i paint), skapat en framsida med text och bild, gjort lite färginställningar, lagt till undersidor (kan man säga så?) samt text till en del av dessa.

To be continued..........


Förövrigt så börjde jag dagen i skolan med 3 timmar engelska, skriva remiss, ytterst upphetsande. Slutade i alla fall vid 11.30 T hade lagat pannkakor till lunch, sådant uppskattas, uppmuntras och borde göras mer ofta   Väl ensam hemma när T kört till jobbet blev det till att sola en stund, traskade vidare till apoteket för att inhandla fästinggift till Mussen, ty nu ska de asen DÖ! (fylld av djupt hat). Kom även ut med två nya toppar, dock ej från apoteket. Mötte upp Jenny och Alvis på en spontanfika och handlade b-daypresent till mormor som fyller år imorgon. Köpte även på mig ett joggingkoppel till Musse, nu är det på G mina vänner. Tog en powerwalk på cirkus 6 km med Kakan och Musse, invigde nya kopplet som funkar finfint.


Väl hemma tillagades en kulinarisk middag bestående av torskpanett, kokt potatis och en fantastisk sås på pulverbas. Detta spektakel avrundades med ett glas rött för att på något sätt förhöja måndagskänslan. Tja, vad ska man då göra med all sin lediga egentid? Med den bokstavskombination jag antagligen lider av blev det till att börja snickra ihop hemsidan till skolarbetet, tvätta kläder och börja skriva på diskussionen till examensarbetet. Nu ska hon nog dock försöka hålla lite kväll genom att dricka te, moffa kringla och spela click and play.


Over and out.

Av orko - 22 april 2014 13:08

Inledde dagen med härlig morgonprommis i solen med min lille bus, sedan satte vi oss i rastgården en stund, där M fann en kvarglömd boll MAGNIFICO! Blev upphämtad av söta Johanna, trippade ner till Kstad, drack statoilkaffe på en filt i refugen, vårkänslorna strömmade. Genomled ett brutalt träningspass på actic, bambi-ben.se. Nu ska jag och bus hänga på mamma en stund till landet (norje) för lite fika och samkväm. M är fett pepp inför det stundande sällskapet av sin gamle vän Midas och dennes gräsmatta

Presentation


Här kommer bjudas viktig information, tips och annat trams från min fantastiska tillvaro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards